2014. október 14., kedd

Céklasaláta

Azaz céklasaláta sütőzacskóból.
Már megint?
Igen. Crohn betegeknek általában mindenki ajánlja a párolt ételeket, ez valahogy mindenhol, mindenkinek bejön.  Lehet használni pároló készüléket, vagy sima lábast vagy a sütőzacskót. Részemről ez utóbbit szeretem, valahogy nem olyan színben tünteti fel a főzést, hogy nekem most nagyon muszáj diétáznom. Lehet készíteni levest, (előre megpárolom a zöldségeket benne, mert így más íz jön ki belőle, mint hagyományosan, és csak utána rakom fazékba és öntök rá vizet és pürésítem), főételt, meg desszertet, (itt valami gyümölcsös finomságra gondolok).
Sőt savanyúságot is, mint, pl. most, céklasalátát:


Hozzávalók:
-  3 nagy fej cékla
-  7 ek.ecet
-  5 ek cukor
-  2 ek reszelt torma,
-     só
-     köménymag

A céklákat megmossuk és beletesszük a sütőzacskóba, majd előmelegített sütőbe tesszük, 200 fokon sütjük, villával szurkáljuk és amikor már megpuhult, hagyjuk kihűlni. Ha már langyos megpucoljuk, szeleteljük és jöhet rá a szokásos cukros-ecetes öntet, a reszelt tormával, ami lehet friss vagy konzerv, esetleg egy kicsi köménymag, ki hogy szereti.
Az öntetet általában befőttesüvegben szoktam készíteni, (nem szoktam kimérni) elsőre a cukor és rá az ecet pont annyi amennyi szűken ellepi, majd jéghideg víz és jöhet a rázás. Jó ízesnek kell lennie az egésznek, hisz a cékla beszívja, ezért ezt nem árt többször megkóstolni.
Előnye, hogy nem kell vizet tenni rá és az ízek intenzívebben jönnek elő.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése