2014. október 6., hétfő

Tojásos-zöldséges rizs

Mindig gondban voltam, és még most is vagyok, hogy a crohn betegségemből kifolyólag, milyen meleg ételt készítsek magamnak nap mint nap ... családtagjaimat csak nem foghatom kényszer diétára ... és nekik szívesen is főzök ... no de magamra ... ahhh .. külön?  Brrr.. Néha ugyan lehet egyeztetni is ... de nem mindig.
A  lényeg gyorsan és finomat.
Most egy egyszerű, gyors és finom rizses étel:


Először is rizst készítek a családnak, egyrészt a többieknek a fasírthoz, másrészt veszek ki magamnak belőle egy adagot, az én étkezésemhez.

Hozzávalók:
a családi rizs adaghoz:
- 2 dl rizs
- 4,5 dl víz
- 1 csapott ek só
- 1 mk ételízesítő, én a a biót szoktam használni,

csak az én adagomhoz:
- 1 tojás
-  kukorica, vagy jöhet még borsó, sárgarépa stb, lehet konzerv is, a mennyisége kedv és     ízlés szerint
- 1 ek szójaszósz
-  kecskesajt
-  esetleg petrezselyem vagy más fűszernövény

Rizs: kis olajat öntök a lábasba, beleteszem a rizst, a vizet, a sót és az ételízesítőt, kis lángon, fedő alatt addig főzöm, amíg magába nem szívta az összes vizet , majd elzárom és pluszba lefedem egy konyharuhával és pihentetem vagy egy negyed órát,
amikor ez az idő letelt, kiszedem magamnak a rizst, összekeverem a kukoricával vagy bármilyen más, számomra szimpatikus főtt zöldséggel. A tojást felverem, belekeverem a szójaszószt, a fűszereket és serpenyőben keményre sütöm mindkét oldalát, ha kész ráteszem a rizzsel teli tányéromra, és késsel, villával összevagdosom kisebb darabokra.
Amikor ez megvan,jöhet rá a a reszelt kecskesajt, és ezzel az én részem meg is volna.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése