2014. december 13., szombat

Vigyázz, kész, vállalkozás

Itt állok egy vállalkozás kezdetén.
Ezerrel informálódóm, könyveket olvasok, tanfolyamokra járok.
Nem semmi, hogy képezem magam :D
... és ... és iszonyúan kezdő vagyok!


Segítség! Segítség!
És, igen, ha nyitott szemmel járunk, ha kellőképpen utána is nézünk, kapunk is.

Egyik ilyen segítség, a Pénzkapu egész napos tréningje, amelynek címe:
Legyen öröm az üzleti tervezés!

Rengeteg információt kaptunk, könnyen érthető nyelvezetben.
-Jéé, lehet szórakozva is okosodni! -ez volt az első reakcióm.
Az első negyedórában, mintha csak színházban ülnék. Egyszerűen élveztem az előadást!
Azzal a kis különbséggel, hogy a vállalkozni vágyó énem, szorgosan jegyzetelt, mert komoly dolgokról volt szó.
Kicsit tudathasadásos állapot? Igen.
De, több mint 20 oldat teleírtam. És, ott vannak még, a kapott írásos segédanyagok, a könyvajánló is.

Mit is adott ez a tanfolyam?
Alapokat, kézzel foghatóakat.
Olyanokat amik, végre ott voltak előttem feketén-fehéren, és számokban.
Szépen sorba szedve! Nem buborék felhőkben úsztak a fejem felett.

Persze, a tematika elkerülhetetlenül hasonló másokéhoz, mert egy vállalkozás kezdő lépéseiről szól. De, ezeken kívül, nagyon sok, olyan dologról volt szó, amiről én még sehol máshol nem hallottam, vagy ha igen, most egy másik oldalról, egy másik szemszögből.


Két részből áll a tanfolyam, első részét Szalai János közgazdász, matematikus tartotta. Ebben szó esett többek között:
- egy vállalkozás előéletéről, hogy mikor érdemes otthagyni az állásodat,
- az előzetes tervezésről, az ebből kibontakozó üzleti tervről,
- hogyan építkezz tovább, és hogy ezeknél, mire ildomos odafigyelni,
- adott esetben, hogyan reagálj gyorsan a változásokra és szervezd át azt, ha szükséges.
Hallhattunk még a:
- pénz-, és időgazdálkodásról,
- a kommunikációról.
Rengeteg gyakorlati kérdéssel fűszerezve.


A második rész Fülöp Olga okleveles közgazdász és mérlegképes könyvelőé volt, amely:
- az alapítás pontos lépéseiről,
- a vállalkozási formákról azok előnyeiről, hátrányairól, hasonlóságairól,
- az adminisztratív teendőkről,
- az adózási formák pontos ismertetéséről stb. szólt.

A végén mindenki kérdezett és mindenki konkrét, precíz választ kapott.

Közben találkoztam érdekes emberekkel, akik hasonló cipőben járnak vagy olyanokkal is, akiknek a cipői már pár lépéssel előttem haladnak.

http://penzkapu.hu/legyen_orom.htm
http://szampatikus.hu/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése