2014. október 8., szerda

Teknősök

Két éve megbeszéltük a kicsivel, hogy lesz egy kisállatunk. Aztán, aztán, és aztán nem tudtunk dönteni. Legyen macska? Tengerimalac? Kis egér? Halacska? Pro és kontra, érvek itt és érvek ott, cukiság itt és ott. Végül is a nyáron, egyik barátjánál megláttunk egy akváriumot teknőssel és halakkal, és ez végül egyszerre tetszett meg mindkettőnknek, így ez lett a befutó.

De, még nekem se volt sose kisállatom. Hogyan kezdjem el ezt az egészet?
A teknős fajtájának kiderítése: pézsmateknős, és állítólag nem nő olyan nagyra és mindezt lassan teszi. Ígéretes. Bocsi anyuka vagyok, a kicsi meg, még kicsi, tehát a takarítás egy része tuti rajtam fog maradni.


Körbe néztünk kettesben a környék kisállat kereskedéseiben, és kiderült, pézsmateknős hiány állt be a piacon, idén nem nagyon szaporodtak, várni kellett.
Közben szükségeltetett valami akvárium is, mert valamibe csak be kell tenni majd őket, ha már meglesznek, a szőnyegen, vagy dobozban, netalán befőttes üvegben csak nem tarthatjuk az állatkákat, nézni kellett, keresni az előbbi boltokban, a neten és a győztes, egy kezdőknek való, viszonylag olcsónak tűnő komplett szett lett.  És igen,  háttér is jó lenne ... meg vízi növények, egyenlőre a műanyag változat, biztos ami biztos alapon.
Rendelés leadva.
Rövid idő, és a csomag meg is érkezett. Jól nézett ki, kaptunk kis ajándék haleledeleket, hőmérőt, hasznos prospektusokat és egy kis halkiemelő hálót is, ami nagyon bejött a legkisebbnek, ahh a halász ősök.
Szóval meglett minden, már csak be kellett rendezni.
Nekem!
Segítség!


Szóval elő az akváriummal. Néztem, néztem... ez nagyon üres..
Hajrá!
Először is, kavics kell az aljára és hopp ez kimaradt, nincs.
Nincs!
Ennyit a minden "megvan"-ról. Irány a bolt, szerencse pont a legolcsóbb volt az, ami éppen nekem is megtetszett. Otthon  zutty be az aljára:


Jöhetett a díszítés, a növények. Lehetett vízzel felönteni.



És, akkor kiderült, hogy a kavics nem volt kimosva, a víz tiszta szlutyis lett, bocsi piszkos szlutyis. Átmentem aranyásóba, mostam a kavicsot, mostam. Ezután kezdhettem újra az egész betelepítést. Moshattam ki az akváriumot megint csak. Tehettem újra bele az apró kődarabokat, a növényeket.
Ajaj nehéz az élet!
És, akkor még ott voltak az elektromos kütyük. A vízmelegítő és a vízszűrő.
Hogy kell ezeket felszerelni?!
Mit és hová?
És a poén, a teknősöknek kell egy kis szikla amire néha kimászhatnak, a műszereknek meg, kell mélység, hogy rendeltetésszerűen tudjanak működni...aha.. mondtam már, hogy segítség?



Problémák megoldva, némi újabb vásárlással vegyítve. Jöhetnek a teknősök. Épp akkoriban rendezték meg a terrarisztika börzét és ott végre meg lehetett vásárolni a kiszemelt és hiányzó állatokat. Az már igazán részlet kérdés, hogy elnéztem a rendezvény színhelyét és elsőre máshová mentem. Jó sport a gyaloglás és minden jó, ha a vége jó. És még dehogy sincs vége, folyt.köv. :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése