2018. január 24., szerda

Levesek - a diéta diétája


Úgy tűnik, ezer éve már annak, hogy komolyabb kapcsolatunk volt ...
a crohnnak és nekem. Azaz ő mindig velem, csak épp passzív állapotban.
És most itt van aktívan is..
"Nemszeretem" egy találkozás ez ... és nyúz .... bánt .... és fáj ... és elvett három kilót, ami lássuk be kifejezetten jól érezte magát rajtam  😀, most jó pár hét, míg visszaszerzem.
Nagy meló ez egy crohnosnak. Hízz meg attól a kajától, ami másnak a normál diéta.
Még mindig az akupunktúra számomra a leghatásosabb ellenszer, csak lassú és türelem kell hozzá, aztán hosszú ideig megint sínen lesz a világ körülötöltem. Várom.
No most meg a diéta diétája, az is itt van.
Ilyenkor kevés dolog jó nekem és meg kell küzdenem vele, hogy ínycsiklandó legyen😀
De próbálkozom. Azt hiszem, ha szakács lennék ezekkel a receptekkel simán megbuktatnának.
No mindegy ez van.

Íme egy leves három variációja:
(ami gyakorlatilag ugyanaz, csak mindegyik egy kicsit másként nézz ki, azaz hogyan csapjuk be önmagunkat😂)

Zöldségkrém leves

1 db nagy sárgarépa
2 db krumpli
1 maroknyi köles vagy rizs
esetleg kb. 10cm szárzeller
ételízesítő, lehetőleg bio és a lényeg ne legyen benne bors
esetleg egy kis adag aprított petrezselyemlevél

A zöldségeket felaprítom, majd bele egy fazékba és megfőzöm,
amikor jó, jöhet bele a rizs illetve köles,
ha ez utóbbi is puha, letakarom és hagyom pihenni vagy 10 percet ,
majd jön a turmix:


A következő változat:

A híg zöldségleves 😀

Minden mint előzőleg, csak a fele az összetevőknek, plusz egy szem tojás.

Fő minden a maga útján, csak a végén nincs turmix, helyette, mint a rántott levesbe, belezuttyintok egy felvert tojást.


A harmadik változat

A sűrű zöldségleves

Minden ami eredeti összetevők és plusz a tojás.


A múltkor meg találtam lila krumplit a piacon, egy ünnepi fogást  volt a szerepe feldobni, de még maradt, most elhasználtam. A leves most tojás nélkül készült. Hűha megy itt a variálás😂



Ilyenkor egy-egy adag egy napi adag, mert ilyenkor, mindent frissen...😋

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése