2014. szeptember 3., szerda

Crohn és a stressz 2.

A stressz és a crohn kapcsolata. Olvastam róla több helyen. Hol azt írták, hogy a betegség kialakulásában a kettőnek  köze van egymáshoz, hol azt hogy nincs. Részemről az elsőre szavazok. Ha bőrünk alá mászik a stressz, akkor már nehéz az út visszafelé, könnyen magával ragad. Tiltakozhatsz hogy nem, nem  de sokszor késő. Azonban vannak emberek akik ebben a visszavezető nehéz útban képesek segítséget nyújtani.


Van úgy, hogy az orvos javasolja: a pszichológust.
Nekem viszont nem akaródzott menni, mert az én életem, az én életem. És senkire se tartozik se a legbelső énem, se a gondolataim, se semmi. Igazából senkire sem, a hozzám közelállókra se. Sok mindent tudhattak rólam, de sok mindent nem. Meg mert, miért is terhelném őket. Meg, nincs is rá időm, mondtam én. Stb, stb...
Szóval kifogás volt rengeteg. Mindenkinek.


Aztán történt  valami más és mentem.
És itt sok mindent megtudtam magamról és a pszichológus munkájáról. Nem helyettem oldotta meg a problémákat, csak abban segített, diszkréten, kívülállóként, hogy én legyek képes megoldani azokat. Adott időben feltett, adott kérdéseket egy másik oldalról, arról az oldalról, amelyet én a sok egy helyben topogós idegeskedések miatt nem vettem észre. Kizökkentem a mókuskerekemből. Meg lettek olajozva a rozsdás kerekek és jé, előbbre bírtam lépni.
Ezenkívül hiába ismertem a hasi légzést, az imaginációt, azaz a képalkotó meditációt. Nem tudtam helyesen és hatékonyan használni őket. Bizony elkelt a szakember útmutatása. Most se vagyok profi, csak jóval eredményesebb. :)


Később beszéltem több szakemberrel, és a saját tapasztalataim alapján is, csak azt ajánlhatom, hogy pszichológushoz menni-járni hasznos lehet ebben a betegségben szenvedőknek. Egyrészt van akinek a stressz feloldásában segíthet, másrészt van akinek abban, hogy magától a betegség súlyától, hatásától ne roppanjanak össze.
Kinek miben. :) Én például többek között sokkal nyitottabb is lettem.

http://dietaescrohn.blogspot.hu/p/blog-page.html
http://dietaescrohn.blogspot.hu/2014/07/crohn-es-stressz.html


https://www.facebook.com/stresszterapia



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése