2015. január 26., hétfő

Tojás leves

Milyen egyszerű és mégis hányféleképpen, lehet elkészíteni.
Nálunk, már családon belül is, más-más változat a kedvenc.
Van aki a tojást, úgy szereti benne, hogy a tojást előtte, jól felverem és belecsurgatom. Van, aki meg egybe, és a közepe legyen olvadós, vagy keményebb, vagy a híg és a kemény között félúton  ... :) .


... annyiféleképpen csináltam már. Variáltam a hagymával. Hol egybe tettem bele,
hol összevagdosva, megpirítva.
A liszt fajtáin is változatoztattam, hol ilyen, hol olyan került bele.

Hozzávalók.
- 1 ek. gluténmentes liszt
- kis fej hagyma
- 2 kis gerezd fokhagyma
- babérlevél
- köménymag
- pici pirospaprika
- kevés olaj
- 1 ek. ecet

Szárazon megpirítom a lisztet.
Leveszem a tűzről, olajat teszek hozzá és egy pici pirospaprikát, a színe miatt.
Felöntöm vízzel, belerakom a hagymákat és egy teatojásba a köménymagot (a család nem szereti, ha ráharap), van amikor majoránnával is társítom.
Sózom és lassú tűzön hagyom sokáig.
Ha kész, kiszedem belőle vöröshagymát, a teatojást.
A fokhagymát pépesre passzírozom és mehet vissza az illatos levesbe.
Az ecettel tovább ízesítem. Majd az bizonyos tojás, ki hogy szereti.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése