2014. július 17., csütörtök

A gluténmentes kenyér


Az én egyáltalán  nem fotogén gluténmentes kenyerem:



A crohnnal örök kísérlet az élet :), hogy lenne jobb, mitől, mivel? Most a házi készítésű gluténmentes kenyerem segített sokat :) . Hát nem mondanám , hogy készítésében teljesen profi lennék, de sokat javultam az első próbálkozások óta.
Az ugyanis ehetetlen volt, és ez még szép megfogalmazás, mint a kő, építkezni lehetett volna vele. Mindez egy régen kapott, sosem használt kenyérsütőgépben készült.
Először a masina receptjét használtam, eredmény lásd fentebb.
Aztán egyik liszten rajta volt a leirás, ami megegyezett a gép, hogyan ne készitsünk a géppel kenyeret fejezettel.  De csak bevállaltam és mára már egész sikeressé váltam. Később kaptam tanácsot, hogy csináljak élesztőből kovászt és alkossak azzal. Most ez van. Nem igazán szép a végeredmény, hogy mennyi fényképet csináltam most is róla, míg ez a fotó megszületett, ajajj, de roppant egészséges, számomra.

Az én kenyerem receptje:

- fél zacskó Glutenix- alfa-mix
-500 ml meleg víz
-20 g élesztő
-1 ek. só
-1 ek. olívaolaj
-1 ek. őrölt oregáno
-2 csipetnyi gyümölcscukor

Összetördelem az élesztőt, hozzáteszem a cukrot, kis lisztet és ráöntök egy kis meleg vízet és közben lelkesen összedolgozom, ha ez sikerült, állni hagyom kb 15 percig.
Mivel én kenyérsütőgéppel csinálom, abba beleteszem az előbb elkészített  kovászt, rá a vizet, az olaj, majd liszt, só és oregáno.
Gyors sütésre állítom.....


http://naplogyerekekescrohn.blogspot.hu/p/blog-page_3443.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése