2014. július 29., kedd

Crohn és baba 2.


Az első két szülésem "gondtalan" crohn nélküli volt. Kicsik voltak még, a most már nagyok, amikor előbújt rejtekhelyéről ez a kór.
Aztán nehéz volt. Nagyon nehéz.
De szerencsés voltam, volt család, barátok, szomszédok. Mázlistának érezhettem magam így is.
Sokáig féltem terhes lenni újra, hisz akinél megtörtént, hogy gyakran fogyott le 40 kg-ra, és akinek sokszor előjöttek azok a fránya tünetek..brrr.., hát igen az megrémül és először is inkább fel szeretné nevelni a már megszületett gyerekeit.
Mivel, például egyik barátnőm lánya, aki szintén belekeveredett ebbe a betegségbe, a  második terhessége alatt durván begyulladt, be kellett feküdnie a kórházba, infúziókat kapott és az egész família halálra aggódta magát, mint az anyuka és mint a pocaklakó egészsége miatt, és hogy nem lesz -e a picinek maradandó károsodása. Nem lett. Ma már iskolás.
Aztán sok idő telt el.
S, egyszer csak bejelentkezett a legkisebb, csak úgy ajándékba, jobban voltam már, noná, hogy belevágtunk a történetbe.
Kicsit féltem. Féltettek a nagyok. Nem is kicsit. Mi lesz, ha belobban.
Egyszer, kétszer.
Mi lesz?
Mi lesz?
Aztán a legsimább terhességem lett. 
Igen begyulladt közben is, egy kicsit, kétszer is, csak valami csoda folytán,          
10-10 akupunktúrás kezelés segített. Máskor 25. Vannak még csodák.
Az étkezésemre odafigyeltem. Három dologban hittem a joghurtban, a mézben és a tojásban.
Úgy gondoltam ezek az ételek komplex dolgok, minden bennük van ami kell. Ez van. Ettem még gyümölcsöket, zöldséget, halat, müzlit. Azt éreztem minden bennem van, amire szükségünk van.
És nem tévedtem, gyermekem paraméterei kiválóak lettek. 58cm és 3,5 kg. :D
Az anyatej áldásait is élvezhette, két éves koráig, bár nem gondoltam, terveztem, hogy ilyen sokáig, egyszerűen csak így alakult.


Még többet:

http://dietaescrohn.blogspot.hu/p/blog-page.html
http://dietaescrohn.blogspot.hu/2014/07/crohn-es-baba-1.html



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése