2014. július 14., hétfő

Bazsalikom és társai - Paradicsomszósz


Bazsalikom
Bazsalikom, nekem maga a nyár.
Imádom.
Ahogy jön a jó idő , uzsgyi ki a piacra és néhány palántát vásárolok belőle. Kétfélét veszek, egy hagyományosat és egy lilát. Otthon rögtön ki is ültetem őket a teraszra, jó nagy cserepekbe, hogy egész nyáron ott illatozzanak nekem.

Citromfű
Lesz mellette még citromfű, menta, rozmaring és snidling.

Snidling
A színeket néhány kaspó egynyári virág fogja közöttük képviselni.
Szeretem őket nézni. Olyan megnyugtató, meleg, barátságos és nyárias. Ott kinn ülve elindulhat a fantáziám és utazhatok bármerre.
Nincs sok időm, így általában, csak a mediterrán országokig jutok :) . Görögország, Olaszország és Spanyolország.
A kertben oregáno, alias szurokfű is terem, csak úgy magától. Sokáig csak nézegettem, ezek olyanok mintha fűszernövények lennének, majoránna talán, vagy mégsem? De nem próbálkoztam nem akarnék valami mérgezőt tálalni kedves családom számára vacsorára.
Majd két helyen is utána jártam, mert fő a biztonság, és igen, mehet az ételekbe!!
Azóta is szedem és teszem őket rendületlenül gasztronómiai remekeimbe. Na jó ez utóbbi kicsit túlzás. Picit. :)
Télre egy részét lefagyasztom, felaprítva vagy egészben, a másik részt pedig megszárítom, kinn a napon, királynői bánásmódban részesítve ... tüllfátyol alatt.
Menta
Majd a mentát is sikerült meghonosítanom. Jelenleg a majoránnával, lestyánnal és kakukkfűvel próbálkozom. Ki tudja?
A nagy kedvenc bazsalikom, nem hajlandó beköltözni a kertembe. Ő érte úgy látszik, minden évben többször meg kell dolgoznom. De a szerelem így is töretlen. Látszik biztos is a dolgában. :)

Kedvencem a paradicsomszósz spagettira, pizzára, ez egy nagyon egyszerű recept:

Rengeteg hagymát vágok össze és olajon megfonnyasztom, vágok bele még 1-2 szép nagy fej paradicsomot.
Sok-sok fűszert rakok még rá, oregánot, bazsalikomot.
Majd amikor már készre párolódott, rakok bele egy doboz paradicsomlevet, összerottyantom, és vagy pürésítem, vagy nem.

Egyébként a házi készítésű gluténmentes kenyerembe is szoktam mindig rakni szurokfüvet. Szerencsére van belőle bőven. Muszáj valamivel feldobni, mert különben, még pirítással sem nagy szám.


http://naplogyerekekescrohn.blogspot.hu/p/blog-page_3443.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése