2014. november 4., kedd

Crohn - kis összefoglaló

Ha crohnos leszel, jön az újratervezés, mert bizony átalakítja az életed. Alkalmazkodni kell hozzá és akkor valószínűleg ő is alkalmazkodik hozzád. Betartod a szabályait és élheted mellette az életed. Ha használnak a gyógyszerek, akkor könnyebb a dolgod, beveszed a bogyókat, oszt annyi. De lehet, hogy ez nem lesz elég, ekkor viszont rengeteg alternatív lehetőség van, amit kipróbálhatsz, persze az ésszerűség határain belül és megtalálhatod azt, ami segít neked és könnyíteni tudsz a helyzeteden.
Elválni úgyse tudsz tőle. :) Vagy, ha igen, akkor kérem a receptet!


Írtam eddig azokról a gyógymódokról amik nekem segítségemre voltak.
A stresszről.
A mozgás, sportolás szükségességéről. 
Az étkezésről és az étrend-kiegészítőtökről.
A gyerekvállalásról.

- Megtalálhatod őket a "crohn betegség" címke alatt.


Leírtam jó pár receptet, amik igen egyszerűek, ami persze nem véletlen, mivel az ételek és azok alapanyagai számomra korlátozott számban fogyaszthatók.
De sok mindent meg lehet szokni.
Réges-régen például nagyon szerettem a tejfölt, sózva, friss kiflivel. Nyami. Aztán a betegségem kialakulása után, évek múlva, valami hirtelen ihletre, belekóstoltam egy tejfölös gombalevesbe és úgy éreztem, mintha tömény zsírba haraptam volna és már nagyon nem volt finom, nem ízlett.
Megváltoztam.

Néha egy szép terítés is nagyot dobhat az étkezés hangulatán.

- A "receptek" címke alatt találhatsz tippeket a sütés-főzéshez.


Aztán ott vannak a gyerekes mindennapok, amik hasonlóan telnek el, mint akárhol másutt, játszunk, sétálunk, rajzolunk és papírt hajtogatunk, kreatív alkotásokat hozunk létre.
Közben igaz a gyerekek megtanulják, milyen az, ha anya beteg és hogy-hogyan tudnak segíteni neki a kritikusabb időszakokban pl. mosogatással, porszívózással.

- Gyerek programokról a "gyerek" és a "gyerek program" címkénél olvashatsz.



http://dietaescrohn.blogspot.hu/p/blog-page.htmlhttp://dietaescrohn.blogspot.hu/2014/07/crohn-es-stressz.html
http://dietaescrohn.blogspot.hu/2014/09/crohn-es-stressz-2.html



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése