2014. november 12., szerda

Sütőtök kedvelőknek

A sütőtöknek nagy szezonja van most.
Legtöbben ugyan halloweni tököt farigcsáltunk ki belőle. De ...
Bár gyerekkoromban én nem igazán szerettem .. enni ..., de az illatát, már akkor is nagy élvezettel szippantottam be.
Aztán egyik ismerősöm javasolta próbáljam ki máshogy, a kezdett a szokásos, de a folytatás izgalmasabb, amikor szép rendbe felsorakoztattuk a öblösebb szeleteket a tepsiben, tegyünk rá lekvárt és diót. Innen már a szokásos sütögetés következik és a végeredmény nagyon finom.

Most vasárnap valami gyors és finom ételre vágytam. Megnéztem, mi van otthon.
Az egyik a sütőtök volt ... és ez lett belőle:


Hozzávalók:
- fél közepes sonkatök
- 2-3 szem közepes burgonya
- 4 kisebb szelet afrikai harcsa
- 2 marok aszalt áfonya
- jó pár löttyintésnyi szójaszósz
- gyömbérpor
- 2 gerezd fokhagyma
- olívaolaj
- só

A zöldségeket hasábokra szeleteltem, aztán megfogtam mindent és beletettem az egész társaságot egy sütőzacsiba. Jól összekevertem őket és mehetett be az egész
a sütőbe 200 fokra. Amikor tálaltam, még megöntöztem egy kis extra szójaszósszal.
Két napi ebédem meg volt belőle és határozattan állíthatom, hogy másnapra még finomabb lett, pedig a kezdetek is ízletesek voltak



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése