2014. november 23., vasárnap

Sütőtök tűpárna

Kreatív játszóházba jártunk a Legkisebbel és alkottunk. Sok mindent. Persze neki mindent végig kellett próbálni. De voltak olyanok is amiket, csak nagyobbak vagy anyukák, nagymamák tudtak megcsinálni. No, ez nem jelenti azt, hogy mi ezt kihagyjuk. -Anyaaa csinálj nekem lécci!
Aztán otthon:
- Anyaaa csinálj nekem légyszi, még olyan  tűpárnát .. és egyet a nagyinak is!
Tehát harcra azaz varrásra fel:


A sütőtökös tűpárna elkészítéshez, valami egyszínű, vagy mintás narancssárga anyagot kell beszerezni. Ez mutat a legjobban. Nekünk csak polár anyagunk volt otthon. Pechemre tavaly lomtalanítottam ... egy doboz méteráru bánta ezt a tettem ... és mostanában egyre többször, én is.

Első pont, rakjunk a textilre egy kerek formát, kb 9-10 cm átmérőjűt.
Mi egy  bögrét minősítettünk át sablonná. Rajzoljuk körbe.


2.  Ezt helyezzük egy másik anyagra, belül legyen a kelme színe. Tűzzük össze egy gombostűvel. Varrjuk körbe, azaz majdnem körbe, hagyjunk ki kb. 2-3 cm-es részt.


3. Ha készen vagyunk vágjuk körbe ollóval.  Nyisz-nyisz.



4. Fordítsuk ki és töltsük meg flizzel. Nem kell túl tömni.


5. Ha, kész varrjuk be a hiányzó részt. Vegyünk elő hímzőfonalát.  A tűt szúrjunk be, a kör közepébe oda-vissza. És jöhet a legizgibb rész, amitől kialakul maga a tök forma. Öltsük körbe egyszer, utána vele szemben. Aztán másik oldalt, majd felezünk és felezünk. Egy-kettő-három ...hét, nyolc.


6. A végén filcből varrhatunk rá kis zöld levélkét is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése