2014. augusztus 21., csütörtök

Crohn, az étkezés és én

Nagyon sok helyen utánanéztem, keresgéltem, mik is azok az ételek amiket ehetek és mik azok amiket nem. Volt rá bőven időm. :)  Szóval, ha összegyűjteném és összeadnám azt a sok tanácsot, javaslatot amit az újságok, könyvek orvosok, természetgyógyászok stb adtak, bizony  kiderülne, hogy az égadta egy világon semmit sem ehetek. Hát ez van...


....vagy még sem?
Mert lássuk be, hogyha ezeket a javallatokat mind betartanám egytől-egyig, az hosszútávon nem lenne túlontúl ésszerű tevékenység tőlem. Főleg nem egészséges.
Mert hát enni csak szükséges...
Marad a szelektálás és a kísérletezés.
Hónapok, évek teltek el míg én is kitapasztaltam mi is jó nekem ...
... bár ez így jól hangzik ... nem teljesen igaz, mert, a megfigyelések még mindig tartanak ... folyamatosan ... mert minden változik .... egy dolog évekig jó, aztán kiderül, most már még sem.
A lényeg azonban az, hogy ezzel a módszerrel, már más lett az eredmény. Határozottan javult a helyzet. Kiderült jóval több minden kerülhet az asztalomra.
A semmihez képest. :)
Csak keményen be kell tartani a "mit igen és mit nem szabályokat". No néha ez nehéz.  Kellenek kisebb trükkök.
Rájöttem, hogy az én étkezésem sokban hasonlít igazából ahhoz az egészséges táplálkozáshoz amit a dietetikusok javasolnak, - ha az enyémnek a kivitelezése drasztikusabb is - fogyókúrázóknak, betegeknek, sőt mindenkinek.
Talán nem véletlen?
Mindent egybevetve pedig, olyan mint a mediterrán diéta. Na most ez ugye mennyivel jobban hangzik!
Sok és friss zöldség, gyümölcs, hal, olívaolaj.
És jöhet a tengerpart, kék ég és a napsütés. Hiába élni tudni kell. :)



http://dietaescrohn.blogspot.hu/p/blog-page.html




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése