2014. augusztus 6., szerda

Crohn és a probiotikumok

A normál bélflóra tele van baktériumokkal, ezeknek pedig az a legfőbb feladatuk, hogy biztosítsák a kórokozókkal szembeni védelmet, az immunanyagok kb. háromnegyedének  előállítása ugyanis itt történik, tehát mondhatni csúcsszerepe van.   
Ha az egyensúly felborul, ami sok dolog hatására megtörténhet, (pl. stressz, gyógyszerek, betegségek) lezajlik egy csúnya ütközet, amiben sok hasznos baci elpusztul és helyét a káros baktériumok foglalják el.

Na most puff neki, mert térképezzük csak fel egy crohn betegségben szenvedő bélrendszerét, ami, ha éppen a gyulladásos szakaszban  van, -és ez egyértelműen a legrosszabb változat,-akkor már alapból nem tudja hatékonyan ellátni a feladatát.
De vegyük a legjobb esetet, ami meg azt jelenti, hogy a már lezajlott gyulladások begyógyult sebei, nyomai találhatók ott.
Tehát mindig van valami, ami miatt a bélflóra nem képes, teljes egészében rendeltetésszerűen működni.

Azon már elgondolkoztam a colonoszkópián az orvos vajon a vizsgálat során úgy olvas bennünk , mint egy nyitott könyvben, amiben benne találtatik belsőnk múltja?

De kalandozzunk csak vissza a harctérre .... és arra is, hogy mivel tudunk mi magunk segíteni.
Ilyenkor bizony célszerű pro- és prebiotimokkal pótolni a megtizedelt seregünket, mert hiszen ez az ő reszortjuk.
Mik is ezek? A probiotikumok maguk a jó bacik, az újonnan toborzottak, a pre-k pedig főleg a pro-k szaporodását serkentik
Részemről elég soká találkoztam velük. Aztán egyszer éppen a crohn betegeknek írott lapokon portyáztam, ami egyébként ritkán, kampányszerűen fordul elő nálam, főleg, ha baj van, aztán szembetűnt, itt is, ott is. Sokan ajánlották, hogy milyen jó a bélflóra egyensúlyának helyreállításában.
Kipróbáltam, és igen nekem hatott. Heuréka! 
Így beépítettem a napi menetrendembe és ha rosszabbodik a helyzet, kicsit emelek az adagon és sok esetben már ez, elég is.
Így tehát hasznos dologra leltem a mindennapokhoz.
Az akkori ajánlott készítmény a Pro-Gastro 825 volt . Azt használtam és használom.
Persze olvasmányaim során  találkoztam olyan betegekkel is akiknek  ez a fajta nem volt kedvező hatású, de ők találtak mást maguknak.
Most én például két félét szedek, a másik a Gastrovit-K, amit  egyik bióboltban ajánlott az egyik kedves eladó, ő kipróbálta és jót tett vele, és számára szimpatikus volt, hogy élő csirákat tartalmaz  és hogy langyos vízbe kell feloldani, ami a baktériumok "táptalaja". Ezzel engem is meggyőzött.
Találkoztam olyan probiotikumos készítményekkel is  amit kifejezetten nem ajánlottak crohn betegeknek, vagy csak annyit írtak a betegtájékoztatóra, hogy kérdezzük meg orvosunkat, gyógyszerészünket, hogy használhatjuk-e. Nem mentem a miértek után , ezt csak egyszerűen elfogadtam, ha nem, hát nem, a választék tényleg bőséges, mindenki beszerezheti azt a fajtát, ami segíti szervezete működését.

Link ajánló:

http://www.vitaminwellness.hu/termekek/ak/progastro-825
http://gastrovit.hupont.hu/



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése